KL Bird Park


Hujung minggu lepas, disebabkan tak taw nk ke mane.. dan sebagai memenuhi janji2 dengan pwinchess.. Daddy bawak kami ke sini. Kami sampai di situ sekitar jam 11pagi.. memang ramei pelancong tempatan dan luar negara yang datang ke situ.. Selepas 'memPARKING' kete, kami berkejar ke kaunter tiket.. What a SUPRISED!!! Harga tiket dia dah naik.. dulu masa mummy datang sekitar tahun 1990-an harga hanya dalam RM5 sahaja.. tapi.. sekarang DEWASA RM20 dan KANAK-KANAK di bawah umur 12 tahun RM10 tak pe la dah alang2 datang kan.. BAYAR jer larh DADDY.. hihihihi.. (maceh daddy).

Selepas membeli tiket, kami memulakan pengembaraan, dan ape yang menggembirakan mummy ialah... RESPON yang baik dari Pwinchess.. "mummy... bird!!' soronok betul dia... syukur alhamdulillah dia hepi dengan lawatan ni.. pwinchess byk explore sume benda kat situ.. cume bila sampai kat "World Of Parrot" yang mane kita boleh feeds the bird, pwinchess takot.. hehheh.. mgkn sebab terlalu banyak burung kecik2 kt lua.. dan juga mcm bising sikit dengan kicauan2 burung2 tuh.. Apa yang menarik kat Taman Burung ni.. ialah adenye "Egg Incubation" yang mana kanak-kanak boleh mengetahui macam mana ayam, burung, itik menetas..  kat "Egg Incubation" ni pwinchess lebih excited, sebab dia mmg suke dgn "ayam" apa pun ayam.. bkn "ayam" yang salu pwinchess panggil kat AYAH LANG dia yea.. ngeee... di Bird Galery kanak-kanak dapat mempelajari jenis2 burung, telur, sarang, dan lain2.

Selain itu, ade juga Photo Booth yang dikenakan bayaran untuk mengambil gambar bersama-sama burung, bayaran dikenakan sebanyak RM10 hingga ke RM20 sekali "shoot" untuk dibuat kenangan. Ade juga Bird Show yang terletak di The Amphitheater setiap jam 12.30pm dan juga 3.30pm secara percuma. Satu part yang menarik hati mummy iala Waterfall Aviary dorang sgt cantik.. selain itu ade juga kemudahan lain kat Taman Burung ni, seperti taman permainan kanak-kanak, kisok-kiosk kecil, tandas awam seperti biasa. Selain itu, kalo ade yang terasa nak kn kelainan dalam membuat sesuatu majlis seperti hari jadi or ape2 boleh la menempah di HornBill Restaurant yang bertemakan kan "Hutan Hujan Tropika" boleh la dibuat di sini.. sangat menarik tempatnya.. Anda juga boleh membeli cenderahati dari Tanam Burung di Hornbill  Gift Shop atau pun di Peacock Gift Shop sebelum pulang..
Hornbill Restaurant




jom layan picca-pica pwinchess ngn mummy and daddy pulak..



P/S: looking forward this weekend agendas :)

0 comments:

Post a Comment

Copyright 2009 pwinchess dairies. All rights reserved.
Free WPThemes presented by Leather luggage, Las Vegas Travel coded by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy | Distributed by Blogger Template Place